مدیریت پروژه

چرا یادگیری مهارت مدیریت پروژه در دنیای کسب‌وکار امروز ضروری است؟

مدیریت پروژه

برای موفقیت در دنیای کسب و کار رقابتی، امروزه مدیران باید دستاوردهایشان را به موقع و مطابق با بودجه اجرا کنند. به واسطۀ به کار بردن فرآیند، ابزارها و تکنیک‌های مدیریت پروژه، شما عملکرد را به بهترین حد ممکن می‌رسانید و همیشه از پیامد مطلوب اطمینان حاصل خواهید کرد. مدیریت پروژه در راستای دستیابی به نتایج مطلوب، اقدام به فراهم کردن ساختارها، تمرکز، انعطاف‌پذیری و کنترل می‌نماید. آشنایی با مهارت مدیریت پروژه می‌تواند به رشد و توسعه فردی و نیز افزایش بهره وری سازمانی کمک کند.
اگر پروژه را مجموعۀ فعالیت‌هایی تعریف کنیم که آغاز و پایان مشخص دارند، بودجه و هزینۀ آن‌ها محدود است و لازم است با کمک افراد دیگر آن‌ها را به سرانجام برسانیم، متوجه می‌شویم که همه ما در مسیر زندگی شخصی و حرفه‌ای‌مان با فعالیت‌های زیادی ازاین‌دست درگیریم اما نام آن‌ها را پروژه نمی‌گذاریم و خودمان را مدیر پروژه نمی‌دانیم. اما به‌نوعی همه مدیر پروژه هستیم.
با ظهور تکنولوژی‌های نوین، تحول دیجیتال و تغییرات در مدل‌های کسب‌وکار و پیدایش استارت‌آپ‌ها؛ امروزه توسعه ابزارها و فرآیندهایی را شاهد بوده‌ایم که مشارکت و همکاری بین تیم‌ها و کارمندان را از کیلومترها دورتر، امکان‌پذیر می‌کنند. پیشرفت‌ها در فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، برای کسب‌وکارها، اتکای بیشتر و بیشتر بر گروه‌های مجازی را نسبت به ساختارهای نیمی سنتی بر اساس یک محل ممکن ساخته‌اند، تا پروژه‌های آن‌ها را تحویل دهند. در چنین شرایطی نیاز به یادگیری مهارت و دانش مدیریت پروژه بیش از بیش امریست ضروری و غیرقابل اجتناب.

درباره نویسنده

مدیر سایت

ارسال دیدگاه