مدیریت استراتژیک

چرا استراتژی لازم است؟

چرا استراژی لازم است
چرا استراتژی لازم است؟ اصلا چرا باید زمان و هزینه صرف استراتژی کنیم؟

استراتژی به ما می گوید که چه کار نکنیم! چه مزیتی نداشته باشیم، کدام مشتری را کنار بگذاریم؟ کدام بازار را رها کنیم! سراغ چه تکنولوژی ای نرویم؟ به چه پیشنهادهایی نه بگوییم! هر چقدر که پیش می رویم دنیا پیچیده تر، شلوغ تر، آشفته تر می شود و ما بیشتر گیج می شویم! حیرانی خاصیت جهان پست مدرن است!

استراتژی می گوید شما نمی توانید همزمان دو خرگوش را تعقیب کنید. استراتژی باعث می شود که تمرکز کنیم! توان و زمان محدودمان را متمرکز کنیم بر امور محدودی که بیشترین منفعت را برای ما ایجاد می کنند. بنابراین برای موفقیت لازم نیست بی نهایت زمان و بی نهایت منابع داشته باشیم، فقط کافیست که مقدار محدودی منابع و استراتژی به میزان کافی داشته باشیم. استراتژی، پسورد (Password) موفقیت است. کوتاه است، کوچک است، اما موثر و بی جایگزین.

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به عنوان معتبرترین مرکز آموزش کشور اقدام به طراحی دوره  DBA گرایش مدیریت استراتژیک نموده است در این دوره ها تمام سرفصل ها به صورت تخصصی به مباحث مدیریت استراتژیک می پردازد.

جهت آشنایی با سرفصل های این دوره ها و استفاده از آخرین مطالب و دانلود کتاب های مدیریت استراتژیک می توانید به وب سایت مرکز به آدرس: www.PostMBA.org مراجعه نمایید.

درباره نویسنده

مدیر سایت

ارسال دیدگاه